Zahájení dravců na Labi

Zahájení lovu dravců  už je tady a já odjíždím na řeku Labe kde budu trávit deset dní . Přípravy jsem hodně zazdil a nejdůležitější  věci nechal na poslední chvíli. Takže jsem odjížděl na dravce bez rybek v domění že si na řece nachytám, protože se mi ještě nestalo že bych na Labi nenachytal nějaký rybky. A jak to bývá když člověk potřebuje tak nejsou. A taky když není nástraha tak to nejvíc bere. A to se mi stalo. to že chytnu sumce, s tím jsem počítal, ale že to bude brát jak kdyby neměli co v tý vodě žrát tak jsem vubec netušil. Co mě čekalo za dobrodružství jsem nečekal..........
Jak už to bývá když človek chce tak se to ani nehne, fidr zůstavá bez povšimnutí. Po pár hodinách to vzdávám a čekám na Andreu, která přijiždí za mnou k vodě, přenechávám ji pruty na který jsem nebyl schopen nic chytit a věnoval jsem se vyvážení bojek na večer. Nečekalo dlouho a první nástražky byli venku. Krásný plotice s mírou 35 cm , to je to právé pro zdejší sumce. Nachytáme jich pár do foroty a hurá na ně.
Kolem šesté večer jsem vyvezl dva pruty na sumce. Jelikož moje drahá polovička má povolenku,tak jsme nahodili i na kapra. Nakrmeno, vyvezeno a už jenom čekat..........
 Po dlohém dni je to tady blíží se půlnoc a já napnutej jak kšandy čekám na ten vytoužený zvuk rolničky. 23:45 Hod. zdolávám ..... první sumec hned první den..... paráda. Po zdolání který netrvá dlouho přeměřuji sumce krasných 115 cm. A to byl poslední sumec, který mi zabral takhle pozdě v noci. Týden předemnou a počasí hlásí tropy, který  mají atakovat 35 stupnů.
Druhý den už vyvážím na sumce ráno, v domnění že by mohl přijit nějaký přes den. Celý den bez záběru. do pulnoci se nic nědělo. Ale to nejlepší mě teprv čekalo.
Další den začili tropy a stím že bych v takovým vedru  něco chytil jsem vubec nepočítal i přes to jsem měl vyvezeno na sumce.  Už před obědem se nedalo sedět u vody tak jsem zalezl do chaty a v chládku jsem relaxoval. Padl čas oběda  a já  nečekaně usnul, sotva jsem zabral a budí mě křik souseda MÁŠ TAM RYBU!!!!! Vybíhám z chaty a už z dálky vidím jak se prut ohýbá. Zvuk rolničky jsem při záběru neslyšel, protože po prudkem sumčím zaběru hned rolnička spadla z prutu. Díky sousedovi který šel zrovna kolem mi zachránil sumce i prut.
Rychle k prutu zasekávám a už při prvním kontaktu zjištuji že to bude vetší ryba než metr. sumec jenom tahne a jede proti proudu. Dvanáctá hodina odpolední a  sumec na prutě co víc si přát.?? Třeba to, že by mi mohl zabrat další prut? To bych chtěl moc. :-D Po asi cca deseti minutovém boji vytahuji na břeh sumce 144 cm. Sumce rychle sakuju ne proto abych ho ...sežral...., ale teplota vzduchu byla vysoká a neměl mě kdo vyfotit. Manželka už byla na cestě tak jsem jenom vyčkaval až tu bude a pochlubím se s ulovkem. Poslal jsem pár textovek jak mi berou sumci na Labi za pravé poledne kamarádum. A obratem mi volá předseda Michal jak se mi daří tak mu odpovím jenom par slov a ukončuji hovor mám tam dalšího a telefon hážu do trávi :-D Co se dneska stalo druhej během pul hodiny za pravého poledne. masakr.......
Zdolávám a mezi tím přichází Andrea která na mě kouká co tam dělá, křičím po ní honem foták uděláme video, ale bylo už po zdolávání takže už jenom foto. Sumec měřil  125 cm, udělat si na českých vodách dabla v sumcích si myslím nepoštěstí každému. Sice to nebyli obři ale super. Štěstí radost byla na místě. foto a pouštím suměčky zpět do Labe.
Za celý týden bylo záběru od sumce tolik že jsem nikdy takouvou sezonu neměl ani za celý půl rok natož za týden. Podařilo se mi udělat   jedenáct záběru od sumca a osm vytáhnout byli to sumci od 75 cm do 144 cm vetšina byla kolem stodvaceti centimetrů.  Všechy sumce jsem chytil přes den až na dva. Jeden mi zabral kolem dvanactý v noci a druhý 21:30 hod. Sumce jsem chytal na jelce, cejny a plotice. co jsem chytil to jsem nastražil. Ryby jsem dával metr ode dna v pruměru 35 cm. Hloubka v který jsem chytal se pohybovala do 2,5-3,00 m. Bojky Jsem dával do třetiny řeky co mi dovoloval plavební řád. S loděma a lodkama je zde velký problem. Co se týče kaprů ty už na Labi ignoruji tak jako oni mě. Labe je dost těžká voda na kapry. Labe je jeden velkej lavor a pokut si člověk nenajde jez nebo piliře nebo nějaké překážky pod vodou který nejsou na první pohled vidět je bez kapra. I přes to, že jsem chytal v lavoru tak jsem jich pár chytl ale nasazená sorta do 60 cm .......
S kaprama je problém proto se chystám na závody na  Jizerskou padesátku, celý víkend nonstop chytaní ale o tom je už další příběh...
                                                                                                            s pozdravem za rkmb tým   IRŽI