Pod pálavskými vršky

Je konec září a já, Jenda a Ondra odjíždíme na naši největší vodní nádrž na Dyji 5. Po příjezdu k vodě nastala běžná rutina - najít místo, rychle vynosit věci z auta a co nejdříve vyrazit na vodu najít lovné místo. Zakrmil jsem 2 kg Euro boilies Fish mix a 2 kg Boilies silver edition broskev-chobotnice (obojí od firmy Lastia). O této vodě víme, že je tady hodně keříků se slávkami, proto musíme použít šokový návazec o průměru 0,50 až 0,60 mm. Pod háček dávám 2 koule boilies příchutě broskev-chobotnice o průměru 24. První den žádný záběr nepřichází, ale slyšeli jsme od ostatních rybářů, že blíže k "vratům" ryby berou. Druhý den dopoledne mám první záběr. Vyrážíme na vodu, abych kapra neuřízl o slávky. Za pár minut podebírám šupináče o váze 8,5 kg. Po pořízení pár fotek pouštím rybu zpátky do vody. Vyjíždím na vodu zakrmit stejným množstvím boilies a přidávám kyblík partiklu. Toho dne jsem ještě vytáhl 2 menší kapříky. Třetí den se nic nedělo, rozfoukal se severní vítr, voda se začala ochlazovat a ryby přestaly spolupracovat. Další den foukal pořád stejný vítr, ale vykouklo sluníčko. To mi přineslo odpoledne krásný táhlý záběr. Z důvodu velkých vln, nemůžu rybu zdolávat z člunu, ale pouze ze břehu. Cítím, že se jedná o pěknou rybu a mám strach, abych o ni nepřišel. Po desetiminutovém boji se mi ryba ukázala poprvé u břehu, jednalo se o lysce. Rychle podebrat, ať už je venku. Při vážení se mi ukazuje krásné číslo 12,6 kg. Jupííí! Opět pár fotek a rybu zpátky do vody. Do večera už přišel jen jeden záběr, ale o rybu jsem, bohužel, přišel. Následující den jsem vytáhl jednoho menšího kapříka. Solidní záběr přichází až ke konci chytací doby. Po mírném boji se na podložce ukazuje lysec o váze rovných 9 kg. Poslední den ráno začínáme pomalu balit a odjíždíme spokojení domů.