DYJE 7

Dlouho očekávaná výprava od neděle do středy na Dyji 7 je tu a já s Harym vyrážíme směr Pálava. Cestou se k nám připojuje Květošek, kterému pokazila plány na výpravu na domácím revíru kalná voda po deštích.

Na místo přijíždíme okolo 17hod. odpoledne a netrvá dlouho a montáže jsou ve vodě. První zákrm je trochu masivnější a dáváme do vody cca 6kg boilie a pelet a 10kg partiklu. Do půlnoci máme bohužel jen jeden záběr od cejna, nicméně nějaké kapry jsme na hladině viděli, tak snad ráno začnou zobat.

Ve 4hod. jsme nahodili a kapři za nedlouho začali spolupracovat. Fouká příznivý vítr a kapři se rozjíždějí. Do oběda máme nachytáno několik kousků okolo 50cm. Odpoledne nám na lovné místo najela o trochu lepší sorta přes 60cm a jak tady bývá zvykem velikost kaprů se bude zvětšovat. Chvílema nevíme kam dřív skočit. Jezdí jeden prut za druhým. Nahazujeme a zdoláváme z vody v prsačkách, takže je to pěkná makačka! Ryby najíždějí po větru z pravé strany a tak má prvně záběry Květošek, pak Hary a potom já, přitom nemáme montáže zas tak daleko od sebe. Na večer dokrmujeme. Se setměním už máme na břehu prvního kapra přes 70cm, kterého zdolal Hary. Za chvíli na to má Květošek v podběráku krásného šupináče kterému jsme navážili 13,93kg! Míru bohužel nevíme, ale bylo to určitě přes 90. To je paráda. Pár fotek a už nám mává jeho ohromnou ocasní ploutví. Do půlnoci ryby ještě statečně berou i pár kousků mezi 7-8kg se podívalo zanáma na břeh. Příjemně unavení si jdeme lehnout a těšíme se zase na ráno.

Další den ráno a dopoledne jsme několik kaprů nachytali, ale byli jen okolo 60cm. Vítr fouká ráno pořád příznivý na nás, ale potom slábne a ryby docela přestávají komunikovat. Na večer opět dokrmujeme a chystáme se na předpokládané kapří šílenství jako předchozí den, ale to se bohužel nekoná a zdoláváme jen pár menších jedinců a posloucháme v rádiu hokej. Okolo 22.hod mám razantní jízdu na pravý prut, na který jsem nastražil Lastia boilie Diamond jahoda/ryba 24mm s plovkou tuňák/black peper. Od začátku víme, že to bude slušná ryba. Po několika minutách podebíráme v prsačkách, po pás ve vodě krásného lysce. Na břehu zjišťujeme, že má 85cm a 13,9kg! Je to můj zatím největší lysec! Po několika fotkách jdu s kaprem do vody a nechávám ho vrátit se domů. Do půlnoci jsme už bohužel bez záběru. No, není se čemu divit, dneska nebyl takový vítr jako předchozí den.

Poslední den ráno ještě trochu dokrmujeme. Hary po několika minutovém boji bohužel ztrácí u rákosí slušnou rybu, která by zpříjemnila poslední den.  Při balení věcí se nám daří dostat ještě nějaké kapry do 65cm. Okolo 11hod. dopoledne máme sbaleno a vydáváme se na cestu domů. Tato výprava se nám všem moc líbila a dlouho na ni budeme vzpomínat. Chytli se dvě ryby přes 10kg, několik ks ryb mezi 6-8kg, a kousků do 70cm jsme nachytali opravdu hodně. D7 nás opět nezklamala!