Opět na Labi část 2.

Na novém místě jsme se vybalili poměrně rychle. Následovalo rozvržení prutů a kdo kde bude chytat. Po krátké domluvě chystáme pruty. Dno zkoumat nemusíme jelikož už ho máme celkem prozkoumané od minule, tak je vše trochu snažší.
Já beru jeden prut a v rychlosti ho nahazuji na jedno z top míst s kuličkou jahody obalenou v těstě ať udělám záběr co nejdřív. To jsem ještě nevěděl, že záběr přijde opravdu rychle. Snad do půl hodiny od nahození, když jsem si chystal druhy prut se ten nahozený rozjel a během chvilku jsem kapra podebral, ale musel jsem na člun, jelikož kapr někde vysel. Pěkných 73cm a cca 6,5kg na první dobrou není špatný. Takovej fofr jsme teda nečekali a jen nás to utvrdilo v tom, že změna místa byla dobrá volba.

Večer už máme tábor scela rozmístěn tak jak to má být. I Standa má svoje dva sumčáky na svých místech a věří, že tady mu ta rolnička zazvoní. Na obou prutech má podvodní splávky, což je v proudu dobrá volba a plotice na háku to jistí. Jeden prut má zhruba ve 2/3 a druhý v 1/3 řeky.
V podstatě hned po setmění začali pruty na sumce vybrovat. Bylo vidět, že se pod vodou něco děje a kocouři zřejmě vyjeli na noční lov. Za nedlouho se jedna rolnička ozvala víc, tak jsme zpozorněli. V zápětí se špička ohýbá a Standa zasekává svého prvního Labského sumatora. Po krátkém souboji byl venku. Krásných 90cm. Není to žádný obr, ale hodně moc potěší po tom trápení.

Okolo 22h se mi rozjíždí levý prut, na který přišel i první záběr. Kapr si po chvíli nachází vázku, zřejmě velký kámen, kterých je tu dost, tak na nic nečekáme a s Jirkem sedáme na člun a jedem za ním. Následuje urputný boj ze člunu. Kapr nedává ani metr zadarmo. Nakonec si můžeme vítězně placnout. Kapra se povedlo podebrat a jedem na břeh. Úžasná ryba. Šupináč 15,4kg. Obrovská radost. Zabral na kořeněná játra 24mm. A večer nekončí! Asi hodinu po mě zdolává Jirka taky šupika 11,5kg. To je večer jak má být. Tentokrát pořekadlo "změna místa - ryba jistá" platilo na sto procent.
Dokrmuji kobrou několik kuliček jater a olihně. Jirka znovu vyváží a opět trefa do černého, protože na prut, který vyvezl je další záběr a opět šupináč, tentokrát 10kg. Krásná , dlouhá, říční ryba.
Jedeme si lehnout až okolo 4 ranní. Jsme unavení, ale spokojeni, že jsme se do nich trefily.
Z ranního odpočinku mě probouzí brutální jízda. Kapr si to namířil dolů po proudu a vyhnul se vázkám, tak ho zdolávám ze břehu. Cestou jsem brnkl párkrát do ostatních prutů, což probudilo Jirku, a tak mi jde s podběrákem na pomoc. Kaprovi se nechce z proudu, ale po chvíli začínám mít navrch a podebíráme dalšího šupika. Brutální, dlouhá a stará ryba. Váha ukazuje bez pár dkg 15kg. Prostě pecka.
Znovu nahazuji do horkého místa a dokrmuji kobrou. Zatím jsem měl všechny záběry na jeden prut. Odpoledne se dělá zase pěkné vedro, ale kaprům to moc nevadí. Přichází mi záběr od další pěkné ryby 11kg za největšího pařáku. Odpoledne jsem měl další záběr, ale bohužel jsem kapra ztratil, jelikož se mi zamotal do druhého prutu a během rozmotávání se vyřízl.
Začínám spekulovat jestli má vůbec cenu tam ten druhý prut mít, když jsem na něj zatím stejně neměl ani pipanec a v podstatě tam překáží, jelikož nechytám na velkém úseku a mám je docela blízko sebe. Rozhodl jsem se ho stočit a chytat jen na jeden. Někomu by se to možná mohlo zdát škoda a vůbec by o tom nepřemýšlel, ale mě už se to párkrát vyplatilo. I vlasců je ve vodě méně, což je vždycky lepší. Začal jsem tomu říkat " kouzlo jednoho prutu", protože tak i někdy chytám na domácí přehradě u nás.

Večer začínají přicházet záběry v podobnou dobu jako včera. Po jednom z dalších brutálních soubojů z lodi se mi daří dostat do člunu největšího kapra výpravy, který zabral na kuličku 24mm olihně s půlkou plovky. Šupináč se zdatnou stavbou těla má krásných 16kg. Několik fotek, video a jde zpátky. Jsem spokojený. Výprava se otočila o 180 stupňů. I Jirkovi se daří proměnit záběr a už konečně vidíme lysce. A jakého. Co mu chybí do velikosti, to má na kráse. Krásný řádkáč. Jedině co by mohlo, tak ještě nějaký ten sumik zabrat, ale ten se zase nechce. Jsou hrozně náladový...

Nebudu popisovat každý záběr do konce výpravy zvlášť, ale podařilo se nám ještě pochytat několik pěkných ryb. Záběry chodili hlavně večer okolo 23h, ale dali se přemluvit i např. odpoledne . Několik ryb nám bohužel spadlo, ale jen pár. To je vcelku normální. Ryby brali na různé boilie. Mě fungovala samozřejmě vlastní výroba kořeněná játra a oliheň a udělal jsem i pár záběrů na novou směs koření/jahoda. Jirka si jel osvědčené zbraně od Mastodonta. Povedl se Jirkovi na rybičku i pěkný candát přes 60cm.

Výpravu jsme si užili a byli jsme rádi, že jsme se rozhodli změnit místo. Už se těšíme na další sezónu, aby jsme mohli potrápit znovu říční krasavce a třeba už přijde i nějakej monstrózní sumík nebo kapr.